Ο
Μητροπολίτης Βοστώνης και συγκρητιστικές εκδηλώσεις μετά των Λατίνων
Άρθρο
της Ευαγγελίας Ζουλάκη
Γοργοί
ρυθμοί προς την ένωση
Ύστερα από πρόσκληση του παπικού επισκόπου Ρόμπερτ Τζ.
ΜακΜάνους, ο Ορθόδοξος Μητροπολίτης Βοστώνης Μεθόδιος συμμετείχε στις
εκδηλώσεις της 75ης επετείου από την ίδρυση της παπικής Επισκοπής της πόλης
Γούστερ της Μασαχουσέτης [1].
Στον χαιρετισμό του ο Μητροπολίτης Μεθόδιος, τίμησε
τους προηγούμενους επισκόπους της επισκοπής Γούστερ από την έναρξή της το 1950
έως τον νυν επίσκοπο, εγκωμιάζοντας τις δράσεις τους.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο Ορθόδοξος Μητροπολίτης
Μεθόδιος απευθυνόμενος στο παπικό «εκκλησίασμα» είπε: «δεν βλέπω
ξένους, αλλά για να δανειστώ τα λόγια του Αποστόλου Παύλου, «συμπολίτες των
αγίων και οικείοι του Θεού». Πίνουμε από τις ίδιες πηγές της Αποστολικής
πίστεως… και εργαζόμαστε για την ίδια Βασιλεία του Θεού».
Είναι αυτά λόγια Ορθόδοξου Μητροπολίτου προς
αιρετικούς;
Στην συνέχεια αυτό-επιβεβαίωσε την οικουμενιστική του
ταυτότητα υπενθυμίζοντας την μακροχρόνια φιλία του με τον αιρετικό παπικό
επίσκοπο Μακ Μάνους. Η φιλία αυτή εκδηλωνόταν με κοινά προσκυνήματα,
συμπροσευχές και από κοινού εορτασμούς ιερών πανηγύρεων – ιδιαίτερα της
Κυριακής του Πάσχα και των εορτών των Αγίων Ανδρέου, Πέτρου και Παύλου.
Υπενθυμίζουμε πως το περσινό Πάσχα, μόλυνε για άλλη
μια φορά την άγια αυτή μέρα, ανεβάζοντας τον παπικό «αρχιεπίσκοπο» Βοστώνης,
Καρδινάλιο Σίαν Ο’Μάλι, στον άμβωνα για να διαβάσει το Ευαγγέλιο [2].
Στη συνέχεια του δημοσιεύματος διαβάζουμε: «Ο
εορτασμός της επετείου της Ρωμαιοκαθολικής Επισκοπής έχει ιδιαίτερη σημασία
καθώς συνέπεσε με την 1700ή επέτειο από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας
το 325 μ.Χ. Ο Μητροπολίτης Μεθόδιος υπογράμμισε τον θεμελιώδη ρόλο του Συμβόλου
της Πίστεως τόσο στην Ορθόδοξη όσο και στη Ρωμαιοκαθολική Παράδοση και απηύθυνε
εκ νέου έκκληση για ενότητα – ιδιαιτέρως για τον εορτασμό του Πάσχα σε κοινή
ημερομηνία».
Πως Ορθόδοξος Μητροπολίτης μιλάει για ενότητα με τους
αιρετικούς Λατίνους, υπογραμμίζοντας τον θεμελιώδη ρόλο του Συμβόλου της
Πίστεως την στιγμή που γνωρίζει πως η διαστρέβλωση του από τους παπικούς ήταν
μία από τις κύριες αιτίες της απόσχισής τους;
Στη σύνοδο επί Μεγάλου Φωτίου διαβάζουμε
τον αναθεματισμό της προσθήκης του filioque στο «Σύμβολο της
Πίστεως» – Νοέμβριος 879:
«Ἡμεῖς τηροῦμεν τὴν θείαν διδασκαλίαν τοῦ Ἰησοῦ
Χριστοῦ καὶ τῶν Ἀποστόλων αὐτοῦ, ἔτι δὲ τὰ θεσπίσματα τῶν ἑπτὰ Οἰκουμενικῶν
Συνόδων ὁμολογοῦντες μὲν πάνθ’ ὅσα αὗται παρεδέξαντο, ἀποῤῥίπτοντες δὲ τὰ παρ’
αὐτῶν μὴ παραδεχθέντα. Διὸ ἀσπαζόμεθα τὸν ὅρον τῆς πίστεως, ὃν ἐλάβομεν
πατροπαραδότως, μηδὲν ἀφαιροῦντες, μηδὲν προστιθέμενοι ἢ ὁπωσδήποτε
παραλλάττοντες, ἵνα μὴ τοὺς Πατέρας ἡμῶν ἀρνηθῶμεν, καὶ ὕβριν μὲν ἀδικαιολόγητον
αὐτοῖς προσάψωμεν, βλάβην δὲ προξενήσωμεν τοῖς ἀπογόνοις…
Οὕτως ἡμεῖς πιστεύομεν ἐν ᾗ πίστει
συνεβαπτίσθημεν· δεχόμεθα δὲ ὡς πατέρας καὶ ἀδελφοὺς πάντας ὅσοι πιστεύουσι τὸν
αὐτὸν ὅρον. Ἐάν τις νεωτεριστὴς ἄλλην ὁμολογίαν συντάξῃ παρὰ τὴν ἱερὰν ταύτην
καὶ προτείνῃ αὐτὴν τοῖς πιστοῖς ἢ τοῖς κατηχουμένοις βαρβάροις, τοῦτον ἡμεῖς,
κληρικὸν μὲν ὄντα καθαιρῶμεν, λαϊκὸν δὲ ἀναθεματίζομεν κατὰ τὰ θεσπίσματα τῆς
Συνόδου ταύτης…»
Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός έγραφε:
«Ου μόνον εισίν οι Λατίνοι σχισματικοί, αλλά και αιρετικοί. Και τούτο
παρεσιώπησεν η Εκκλησία ημών, διά το, το γένος είναι εκείνων πολύ ισχυρότερον
ημών. Ημείς δε ού δι’ άλλο τι εσχίσθημεν αυτών, ει μη ότι εισίν
αιρετικοί. Διό ουδέ πρέπει όλως ενωθήναι αυτοίς, ει μη εκβάλωσι την
προσθήκην από του συμβόλου και ομολογήσωσιν το σύμβολον καθώς και ημείς»
[3].
Καταληκτικά ο Μητροπολίτη Μεθόδιος επισήμανε πως
τα λόγια του πάπα για πλήρη ορατή ενότητα όλων των
χριστιανών«αντήχησαν το ίδιο πνεύμα του εορτασμού στο Γούστερ,
επιβεβαιώνοντας το κοινό όραμα ενότητας και συνεργασίας μεταξύ της
Ρωμαιοκαθολικής και της Ορθόδοξης Εκκλησίας».
Πριν χρόνια ο μακαριστός Μητροπολίτης Φλωρίνης
Αυγουστίνος Καντιώτης έγραφε: «Συνέδρια θεολογικά, συναντήσεις ἱεραρχῶν
καὶ εἰ τί ἄλλο, καθ’ ἠμὰς εἶναι προσχήματα τοῦ παπισμοῦ. Ἂς μὴν ἀπατώμεθα ὡς ἀνόητα
ὀρνίθια πρὸ τῆς μεταμφιεσμένης ἀλώπεκος τῆς Ρώμης. Ἡ ἕνωσης, ἡ ψευδοένωσης, ἔχει
ἀποφασισθη. Ἔχει ἀποφασισθῇ εἰς μυστικὰ διαβούλια Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως,
διαβούλια πολιτικῆς, οἰκονομικῆς καὶ θρησκευτικῆς φύσεως, ὤν ἐγκέφαλος ὁ πάπας.
Τὸ δὲ σχέδιον πρὸς πραγματοποίησην τοῦ σκοποῦ ἐξελίσσεται κατα φάσεις καὶ
στάδια, ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ ὀρθόδοξου λαοῦ, ὁ ὁποῖος ἔκπληκτος μιὰν πρωίαν θὰ ἀκούση,
ὅτι ἡ ἕνωσης ἐπιτεύχθη! Προοίμιον δὲ αὐτῆς εἶναι αἱ κοιναὶ προσευχαὶ ὀρθοδόξων
μετα δυτικῶν,τας ὁποίας κατὰ περίεργον τρόπον θέλουν τινὲς νὰ δικαιολογήσουν» [4].
Βλέπουμε πλέον πως τα μυστικά αυτά διαβούλια έγιναν
φανερά. Τα πράγματα έχουν φτάσει στο απροχώρητο! Καιρός Ομολογίας!
- [1] https://www.ekirikas.com
- [2] https://katanixi.gr
- [3]
Mansi 31A, 885DE.Bλ. και «Πρακτικά της αγίας και Οικουμενικής εν Φλωρεντία
Συνόδου», εκδ.Gill, Pontificum Institutum Orientalium, Studiorum, Roma
1953, Vol. V, fasc. II, σελ. 400 (25-53).
- [4]
ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ Ν. ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, Αντιπαπικά, Έκδ.
Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητος Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, Αθήναι 1988