Τετάρτη, Ιουλίου 09, 2025

 

Διάφορα αφυπνιστικά



(Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)

Για την βλασφημία, τον καλλωπισμό, την ψυχή, τον θάνατο και την μέλλουσα ζωή, τις παρεμβάσεις στο νόμο του Θεού, τη μετάνοια


Ο Κύριος μας αξίωσε την Μητέρα Του, να την έχουμε και εμείς Μητέρα Πνευματική

Είμεθα αληθώς τέκνα της Παναγίας Μητρός του Θεού; Εάν σεβόμαστε, τιμούμε, ευλαβούμαστε την Κυρία Θεοτόκο και μιμούμαστε της αρετές της, ιδίως την ταπείνωσή της, τότε είμαστε και πρέπει να χαιρόμαστε. Τότε ο Κύριος θα είναι μεθ’ ημών. «Επί τίνα επιβλέψω, λέγει ο Κύριος, ει μη επί τον πράον και ταπεινόν και τρέμοντα τους λόγους μου».

 

Επέβλεψε ο Κύριος επί την ταπείνωση της δούλης Αυτού Κυρίας ημών Θεοτόκου και την κατέστησε τιμιοτέρα των Χερουβείμ, ενδοξοτέρα των Σεραφείμ, υψηλοτέρα των Ουρανών και καθαροτέρα λαμπηδόνων ηλιακών, αξιομακάριστον, παναμόμητον και μητέρα Του.

Επιβλέπει ο Κύριος και σε εμάς τους ανθρώπους της παρούσας πονηράς γενεάς και τι βλέπει, εκτός ολίγων εξαιρέσεων; Υπερηφάνεια, φθόνο, κακία, συκοφαντίες, καταλαλιές, αρπαγές, πλεονεξίες, ψεύδη επιορκίες, μέθες, κραιπάλες, ασέλγειες, ακολασίες. Επιβλέπει επί τας γυναίκας και τι βλέπει, εκτός ολίγων εξαιρέσεων; Ντρέπομαι να το πω. Βλέπει όχι ταπείνωση, σεμνότητα, αλλ’ εωσφορική υπερηφάνεια, πολυτέλεια, και ξετσιποσύνη μέχρι παραφροσύνης· βαψίματα προσώπων, χειλιών και ονύχων, απιστία, παρακοή προς τους εαυτούς συζύγους, διαζύγια κ.λπ. Αυτά βλέπει ο παντεπόπτης Θεός, ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, και εξαιρέτως την υπερηφάνεια ανδρών και γυναικών, και αντιτάσσεται στις υπερηφάνειες· «Κύριος υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν». Οργίζεται και αγανακτεί εναντίον των ασεβών, αγνωμόνων και καταφρονητών των θείων του εντολών, και τους τιμωρεί. «Επιβρέξει Κύριος επί τους αμαρτωλούς παγίδας, πυρ και θείον και πνεύμα καταιγίδος η μερίς του ποτηρίου αυτών» (Ψαλμ. 10, 6).

Κατακλυσμό επέφερε ο Κύριος εις τους αμαρτωλούς· φωτιά έριξε και κατέκαυσε τους ασελγείς κατοίκους των Σοδόμων και Γομόρρων την παλαιά εποχή, και δεν έπαυσε μέχρι σήμερα να τιμωρεί τους αμαρτάνοντας. Ο ίδιος ο Θεός λέγει διά του σοφού Παροιμιαστού προς τους αμαρτωλούς. «Επειδή εκάλουν και ουχ υπηκούσατε και εξέτεινα λόγους και ου προσείχετε, αλλά ακύρους εποιείτε εμάς βουλάς, τοις δε εμοίς ελέγχοις ου προσείχετε, τοιγαρούν καγώ τη υμητέρα απωλεία επιγελάσομαι, καταχαρούμαι δε η νίκα αν έρχηται υμίν όλεθρος» (Παροιμ. 1, 24-27).

Ακούσατε, αγαπητοί μου, όσοι τυχόν βλασφημείτε ή κατ’ άλλον τρόπο αμαρτάνετε, προσέξατε καλώς μη φύγετε ανωφελώς. Πλησιάσατε εις την πάνσεπτο και αγία εικόνα της Παναγίας Μητρός του Θεού, ασπασθείτε αυτή μετά πολλής ευλάβειας και φόβου, μετά συντετριμμένης καρδίας και μετά δακρύων, και παρακαλέσατε να μεσιτεύσει προς τον Υιό Της να σας συγχωρήσει τις βλασφημίες και αμαρτίες σας, και κάμετε στερεά απόφαση εις το εξής να μη βλασφημήσετε.

Επίσης οι γυναίκες πλησιάσατε, ασπασθείτε την εικόνα της, και όσες τυχόν, από παρακίνηση και προτροπή γυναικών ασέμνων και ασεβών, συνηθίσατε να βάφετε τα πρόσωπά σας, τα χείλη σας, τα νύχια σας ή να ενδύνεσθε πολυτελώς και ασέμνως στοχαστείτε καλώς ότι η Κυρία Θεοτόκος αξιώθηκε να γίνει μητέρα του Θεού όχι διότι εβάφετο, αλλά διότι ήτο σεμνή και ταπεινή. Ζητήσατε συγχώρηση και παύσατε του λοιπού του τοιούτου ολεθρίου παραπτώματος και πάσης άλλης αμαρτίας, και εις το εξής επιδοθείτε μετά προθυμίας και ζήλου να στολίζετε την αθάνατη ψυχή σας της οποίας ουδέ ο κόσμος όλος είναι ισοστάσιος.

Όλοι δε, άνδρες και γυναίκες, μικροί και μεγάλοι, ας φροντίσουμε να γίνουμε τέκνα του Θεού, παιδιά της Παναγίας, και περπατήσωμε του λοιπού ως τέκνα φωτός, με αγάπη, με πίστη, με ταπείνωση, με μετάνοια, με έργα καλά και πράξεις αγαθές ευαρέστους στον Κύριο, με προσευχές και ελεημοσύνες, με ψαλμούς και ύμνους και ωδές πνευματικές, άδοντες και ψάλλοντες εν τη καρδία υμών τω Κυρίω… Αμήν.

Για την ψυχή

Η ψυχή, αγαπητοί, έχει μεγάλη αξία, τόση αξία, όση δεν έχει όλος ο κόσμος. Η ψυχή μας αξίζει περισσότερο από όλο τον κόσμο. Αυτή όμως την ψυχή μας εμείς δεν την προσέχουμε. Το σώμα μας το οποίο είναι φθαρτό, είναι θνητό και αύριο, όταν χωριστεί από την ψυχή, θα γίνει βρώμα των σκουληκιών και δυσωδία, αυτό το επιμελούμεθα, φροντίζουμε να το θεραπεύσουμε, και όταν καμιά φορά ασθενήσει τρέχουμε στον ιατρό και τον παρακαλούμε να μας θεραπεύσει. Η ψυχή μας όμως, την οποία δεν την αγαπούμε, όταν ασθενεί δεν φροντίζουμε να την θεραπεύσουμε. Πρέπει όμως, όπως φροντίζουμε το σώμα, έτσι και περισσότερο να φροντίζουμε διά την αθάνατη ψυχή μας της οποίας δεν υπάρχει αντάλλαγμα ισάξιο, ως λέγει ο Κύριος: «Τι γαρ ωφελήσει άνθρωπον εάν κερδήση τον κόσμον όλον, και ζημιωθή την ψυχήν αυτού; ή τι δώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού;» (Μαρκ. 8, 36).

***

Για τον θάνατο και την μέλλουσα ζωή

…Δεν αρκεί να σκεπτόμαστε μόνο το θάνατο, ότι δηλαδή θα πεθάνουμε, διότι πάντες αποθνήσκομε. «Απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθάνειν», λέγει ο θεσπέσιος Παύλος. Πάντες αποθνήσκομε και βασιλείς και πατριάρχαι, και πρωθυπουργοί και υπουργοί, και αρχιερείς και ιερείς, και λαϊκοί και κληρικοί, και μεγάλοι και μικροί, και πλούσιοι και πτωχοί, και άνδρες και γυναίκες, και πάσης ηλικίας, τάξεως και καταστάσεως άνθρωποι. Δεν υπάρχει άνθρωπος ο οποίος θα ζήσει και δεν θα αποθάνει, λέγει ο Προφητάναξ Δαβίδ. Όλα τα πράγματα του κόσμου αυτού, όσα σκέπτονται οι άνθρωποι είναι αβέβαια, το μόνο δε βέβαιο είναι ο θάνατος. Είναι λοιπόν βέβαιο ότι θα αποθάνουμε, αλλά πρέπει να σκεφτούμε πώς θα αποθάνουμε, καλώς ή κακώς, έτοιμοι ή ανέτοιμοι; Πού θα μεταβούμε μετά θάνατον; Εις την αιώνιον ζωή ή εις την αιώνιον κόλαση; Αυτό πρέπει να βάλουμε καλά-καλά εις το νου μας, ώδε η σοφία…

Δυστυχείς και ελεεινοί είναι όσοι δεν φροντίζουν διά την έξοδο αυτών, όσοι δεν εξομολογούνται τις αμαρτίες τους, όσοι δεν μεταλαμβάνουν, όσοι δεν πηγαίνουν Εκκλησία, όσοι δεν προσεύχονται, όσοι είναι πλούσιοι και δεν ελεούν τους πτωχούς, αλλά πορεύονται σαν να μην είχαν ψυχή, για αυτούς λέγει ο Προφήτης Δαβίδ ότι μοιάζουν με τα κτήνη… Εάν δε κάποιος πει ότι δεν υπάρχει μέλλουσα κρίση και ανταπόδοση, ο τοιούτος, δεν πρέπει να λέγεται χριστιανός, αλλά άπιστος, αιρετικός, βλάσφημος! Εάν δεν υπάρχει μέλλουσα ζωή, κρίση και ανταπόδοση, γιατί ήλθε ο Χριστός επί της γης και έγινε άνθρωπος και εσταυρώθη υπέρ ημών και απέθανε και ανέστη; Γιατί το βάπτισμα, η μετάνοια, η ιεροσύνη και τα λοιπά μυστήρια;

Εάν δεν υπάρχει μέλλουσα κρίσις και ανταπόδοσις τις η χρεία οι Άγιοι Απόστολοι να περιέλθουν όλη την οικουμένη, υστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, λοιδορούμενοι και παντοιοτρόπως βασανιζόμενοι και διδάσκοντες ότι υπάρχει μέλλουσα ζωή, γιατί τόσα εκατομμύρια μαρτύρων έχυσαν το αίμα τους; Γιατί τόσες μυριάδες Οσίων και ασκητών εις τα σπήλαια, ερήμους και οπές της γης αγγελικώς εβίωσαν; Και εάν δεν υπάρχει μέλλουσα κρίση και ανταπόδοση, γιατί τους νεκρούς κοιμίζουμε εις τις εκκλησίες και οι ψάλτες μετά των ιερών ψάλλουν και εύχονται, ίνα ο Θεός αναπαύσει τις ψυχές των τεθνεώτων εις τόπο ανέσεως και μετά των Αγίων ένθα ουκ έστι πόνος ου λύπη, ου στεναγμός κ.λπ.;

Όσοι δεν πιστεύουν θα έλθει ημέρα, όταν το δρέπανο του θανάτου θερίσει αυτούς να πιστεύσουν ότι όσα η Εκκλησία διδάσκει είναι αληθή και βέβαια, και θα ζητούν καιρό διορθώσεως και μετανοίας, αλλά εις τον Άδη δεν υπάρχει μετάνοια. Νυν καιρός ευπρόσδεκτος, νυν ημέρα μετανοίας, αποθώμεθα τα έργα του σκότους και ενδυσώμεθα τα όπλα του φωτούς, ευσχημόνως ας ζήσουμε εις τον πρόσκαιρο αυτό βίο, με αγάπη και εξομολόγηση, με ελεημοσύνες και προσευχές, με νηστείες και λοιπές αρετές, ώστε, όταν έλθει ο θάνατος μας βρει έτοιμους, και αξιωθούμε των αιωνίων αγαθών. Αμήν.

***

Οι παρεμβάσεις στον Νόμο του Θεού επιφέρουν πολλές και μεγάλες συμφορές

Όλα τα μεγάλα και ένδοξα κατορθώματα από κτίσεως κόσμου μέχρι σήμερα έγιναν διά της πίστεως, και όλα τα δυστυχήματα και οι συμφορές ακολούθησαν από την απιστία. Αυτό παρατηρούμε στον Ισραηλιτικό λαό. Όσες φορές πίστεψαν και λάτρεψαν τον αληθινό Θεό, ήσαν μεγάλοι και ισχυροί, νικούσαν τους εχθρούς τους και ευτυχούσαν. Όσες φορές όμως απιστούσαν και λάτρευαν τα είδωλα, και απομακρύνονταν από τον αληθινό Θεό, καταντούσαν ανίσχυροι και υπόδουλοι στους εχθρούς τους, δυστυχείς και πανάθλιοι.

Παρατηρούμε αυτό και στο δικό μας έθνος, το ελληνικό. Αυξήθηκε ποτέ και ευτύχησε το έθνος μας, και επετέλεσε θαυμάσια μεγαλουργήματα, αυτά οφείλονταν στην πίστη, διότι και οι βασιλείς και οι άρχοντες, και οι κληρικοί και λαϊκοί είχαν πίστη. Όταν όμως απιστούσαν και είχαν απομακρυνθεί από τον αληθινό Θεό, τότε παραδόθηκαν σε χέρια των αθέων Αγαρηνών και άλλων βαρβάρων, κατεσφάγησαν, εξωλοθρεύθηκαν, εξουδενώθηκαν και υπέστησαν μύριες συμφορές και κινδύνους.

Το 1821 οι προπάτορές μας διά της πίστεως επετέλεσαν μεγάλα και θαυμαστά κατορθώματα, επίσης και στις δικές μας ημέρες στις αρχές του Βαλκανικού πολέμου, όπου πάντες είχαν πίστη και ήσαν αγαπημένοι και επικρατούσε ομόνοια και ειρήνη. Όταν όμως εισχώρησε η απιστία και η διχόνοια, και εις τον στρατό και εις τον λαό, και εις αυτόν ακόμη τον κλήρο, τότε επάθαμε την δεινή και χαλεπή συμφορά, την καταστροφή της Μικράς Ασίας, και την προσβολή και εξουθένωση και καταντήσαμε μισητοί και στον Θεό και στα έθνη. Τι δε πρόκειται να μας ακολουθήσει είναι άδηλο. Εγώ, όμως, φοβούμαι ότι μεγαλύτερη συμφορά μας εκδέχεται, εάν δεν μετανοήσουμε. Αυτό δε το συμπεραίνω από τα διάφορα ιστορικά γεγονότα. Και έχω δίκιο να φοβούμαι και εγώ και κάθε ένας που φρονεί καλά, διότι όταν ακούς ένα λαό να βρίζει την πίστη του, τον Θεό του, την Παναγία, τον Τίμιο Σταυρό, όταν βλέπεις ένα λαό να περιφρονεί τον Νόμο, τις εντολές και διατάξεις του Θεού· όταν βλέπεις λαό να μην έχει αγάπη και ομόνοια, όταν βλέπεις λαό στον οποίο βασιλεύει η αμαρτία, η πλεονεξία, η φιλαργυρία, η υπερηφάνεια, το ψεύδος, ο δόλος, η απάτη, η συκοφαντία, η ακρασία, η ακολασία, μην περιμένεις καλά αποτελέσματα, αλλά συμφορές και δυστυχίες.

Εάν μέχρι σήμερα ο Θεός δεν μας καταστρέφει, δεν μας εξολοθρεύει, δεν μας αποδίδει κατά τις αμαρτίες μας αυτό το κάνει διότι είναι εύσπλαχνος, μακρόθυμος, πολυέλεος και αναμένει την μετάνοια και επιστροφή μας. Αυτό το κάνει διότι βρίσκονται σπάνιοι στις ερημιές προσευχόμενοι υπέρ της σωτηρίας του κόσμου. Βρίσκονται δε και στις πόλεις και άνδρες και γυναίκες φοβούμενοι τον Θεό και τηρούντες τις εντολές Του, και χάρη των ολίγων αυτών σώζει ο Θεός και τους λοιπούς.

Ο άγιος Χρυσόστομος λέγει, ότι οι Χριστιανοί έχουν να δώσουν λόγο κατά την ημέρα της κρίσεως όχι μόνο για τους εαυτούς τους, αλλά και για τα έθνη τα αλλόφυλα και άπιστα, πως δεν κατόρθωσαν να τα επιστρέψουν εις θεογνωσία. Μία δε αιτία, για την οποία τόσα έθνη βρίσκονται ακόμη στο σκότος της ασεβείας, είμαστε εμείς οι Χριστιανοί. Και απόδειξη αυτού είναι οι Άγιοι Απόστολοι. Ήσαν μόνο δώδεκα, οι περισσότεροι αγράμματοι ψαράδες και μπόρεσαν αυτοί οι αγράμματοι όλο σχεδόν το γνωστό κόσμο να τον οδηγήσουν εις το φως της θεογνωσίας. Με τον καλό τους λόγο, με τα καλά τους έργα και με το καλό τους παράδειγμα το πέτυχαν. Η πίστη πρέπει να συνοδεύεται με έργα. Διά της πίστεως και των καλών μας έργων θα μπορέσουμε και τους εαυτούς μας να σώσουμε και τους αδερφούς μας, που βρίσκονται στο σκοτάδι, θα καθοδηγήσουμε στο φως της θεογνωσίας.

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ και Λόγε του Θεού του ζώντος, δος μας πίστη στερεά, ώστε, στερεωθέντες με την πίστη, βεβαιωθέντες με την ελπίδα και κραταιωθέντες με την αγάπη, να διαπλεύσουμε απρόσκοπτα και ακίνδυνα το πέλαγος της ζωής αυτής και ελιμενιστούμε στο ακύμαντο λιμάνι του παραδείσου, και απολαύσουμε από τα αγαθά εκείνα, τα οποία μάτι δεν είδε, αυτί δεν άκουσε και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβησαν. Αμήν.

***

Χωρίς την μετάνοια σπάνιοι θα σώζονταν

Ένα από τα σπουδαιότερα και αναγκαιότερα για τη σωτηρία του ανθρώπου είναι το μυστήριο της Ιεράς εξομολογήσεως, χωρίς του οποίου σπάνιοι θα σώζονταν· και επειδή η φύση των ανθρώπων είναι ευόλισθος και ρέπει πάντοτε προς την αμαρτία ο πανάγαθος και φιλάνθρωπος Θεός και Πατήρ ημών ο Ουράνιος, ως κατά φύση συμπαθής και ελεήμων και εύσπλαχνος προς το ανθρώπινο γένος, παρέδωσε μεταξύ των άλλων μυστηρίων και το μυστήριο της μετανοίας και εξομολογήσεως διά του οποίου μυστηρίου παίρνουμε την άφεση και γινόμαστε από αμαρτωλοί δίκαιοι…

Σας συμβουλεύω, ως πνευματικός πατήρ, να ενθυμείσθε πάντοτε τον Θεό, την Παναγία, να φυλάτε τις εντολές του Θεού, να αποφεύγετε κάθε κακό, κάθε αμαρτία, και να πράττετε κάθε αγαθό και κάθε αρετή. Και όταν πράττετε το αγαθό και αγαπάτε το Θεό θα σας φυλάττει και ο Θεός και θα σας προστατεύει. Μείνετε εις την αγάπη του Θεού για να μένει και ο Θεός μαζί σας.

Η χάρη του Θεού και το έλεος, η σκέπη, η βοήθεια και η προστασία της Υπεραγίας Θεοτόκου Μαρίας, και η ευχή εμού του ελαχίστου πνευματικού σας πατρός, να είναι πάντοτε μαζί σας….

Μετά πατρικής αγάπης και στοργής
Αρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος

(Από το βιβλίο: Αρχιμ. Φιλοθέου Ζερβάκου, Ηγουμένου Ι. Μ. Λογγοβάρδας Πάρου, Ομιλίες. Εκδόσεις «Ορθόδοξος Κυψέλη». Τ. Κ. 566 26)



 

 

Τι είναι η "Παγκόσμια Eκκλησία της Βασιλείας του Θεού" (UCKG)

Παγκόσμια εκκλησία της Βασιλείας του Θεού

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


Πειραιεύς 11 Δεκεμβρίου 2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» (UCKG)
Μεριμνά μας, ως τοπική Εκκλησία, είναι η περιφρούρηση της Ορθοδόξου Πίστεώς μας, της μόνης σώζουσας Πίστεως, από την κακοδοξία και την αίρεση, η οποία είναι συνώνυμη με την πτώση και την απώλεια της σωτηρίας και η προφύλαξη των πιστών από τις ποικιλώνυμες αιρέσεις, οι οποίες έχουν κατακλύσει την μητροπολιτική μας περιφέρεια, αλλά και ολόκληρη την Πατρίδα μας.
       Μια από τις ετερόδοξες ομάδες που δρουν στην περιοχή μας είναι και το «Κέντρο Βοήθειας ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» Ελλάδας», το οποίο, όπως φαίνεται, είναι παράρτημα – «εκκλησία» της «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ». Ερευνήσαμε και βρήκαμε στοιχεία για την ταυτότητα αυτής της παγκόσμιας οργάνωσης, από διάφορες πηγές, κυρίως ξενόγλωσσες και διαπιστώσαμε ότι είναι ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοσή μας και τα παραθέτουμε για την ενημέρωση των ορθοδόξων πιστών μας.

     Η «Παγκόσμια Εκκλησία της Βασιλείας του Θεού»  (UCKG), είναι μια χριστιανική ομολογία, η οποία ανήκει στον ευρύτερο προτεσταντικό χώρο και εντάσσεται στις ομάδες των Πεντηκοστιανών. Ιδρύθηκε στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, το 1977 από τον, βραζιλιανής καταγωγής επιχειρηματία, Edir Macedo, ο οποίος αν και Ρωμαιοκαθολικός αρχικά, προσχώρησε στον Πεντηκοστιανισμό κι από το 1970 άρχισε ευαγγελικό κήρυγμα στους δρόμους του Ρίο ντε Τζανέιρο. Σε λίγο καιρό επεκτάθηκε και σε άλλες χώρες. Η «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» ταυτίζεται με τη λεγόμενη «Θεολογία της Ευημερίας»  και στα τέλη της δεκαετίας του 1990 άρχισε να προσπαθεί να αλλάξει την εικόνα της που συνδεόταν με τις φτωχότερες τάξεις. Αυτό δεν την εμπόδισε να αποκτήσει τεράστια περιουσία. Το 1989 ο Macedo και η «εκκλησία» του έγιναν ιδιοκτήτες του Ρίντ Ρέκορντ, που από το 2013 θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο τηλεοπτικό δίκτυο στη Βραζιλία. Ως και την πολιτική χρησιμοποίησε για να πραγματοποιήσει τους στόχους της. Το 2002 ο επίσκοπος της «εκκλησίας» Κριβέλλα, ως υποψήφιος του κόμματος των Φιλελευθέρων, επέτυχε να εκλεγεί ομοσπονδιακός Γερουσιαστής στην πολιτεία του Ρίο ντε Τζανέιρο. Το 2005 ήταν ένας από τους ιδρυτές του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος της Βραζιλίας. Το κόμμα θεωρήθηκε ως όχημα για την προώθηση μελών της «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» στην πολιτική σκηνή.
      Σύμφωνα με τις πηγές η «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» είναι ταυτόχρονα ένας τεράστιος οικονομικός οργανισμός. Από το 2003 ως το 2008, οι καταθέσεις της «Παγκόσμιας Εκκλησίας της Βασιλείας του Θεού» στη Βραζιλία έφθασαν από τη «δεκάτη» τα 3,9 δισ. Δολάρια. Η «δεκάτη» είναι η υποχρεωτική εισφορά του 10% των ετήσιων εισοδημάτων των μελών της ομάδας, η οποία ισχύει σε πολλές προτεσταντικές ομάδες. Η εκκλησία ευρίσκεται υπό επίσημο έλεγχο στο Βέλγιο, ενώ στις Η.Π.Α., στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Βραζιλία και στη Ζάμπια ο Τύπος έχει αναφερθεί σχετικά με αυθαιρεσίες που καταλογίζονται στην εκκλησία. Άκρως διαφωτιστικά είναι τα στοιχεία για την «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ», της ιστοσελίδας της Γκάρντιαν (http://www.theguardian.com/world/ 2009/aug/13/brazil-evangelical-leader-charged-fraud), όπως τα μετέφρασε και αναδημοσίευσε στην ελληνική η ιστοσελίδα «ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ» (http://redskywarning.blogspot.gr/2010/07/blog-post_27.html): «Ο Ἔντιρ Μακέντο, ο ηγέτης μιας από τις μεγαλύτερες “Ευαγγελικές” (μάλλον, Πεντηκοστιανές) “εκκλησίες” της Βραζιλίας θεώρησε ότι τού κήρυξαν “πόλεμο”, μετά τις κατηγορίες, ότι η οργάνωσή του έχει μαζέψει τρισεκατομμύρια δολάρια από δωρεές που προορίζονταν για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Τον Αύγουστο του 2009 - και ύστερα από έρευνα 10 χρόνων– απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε 10 ηγετικά στελέχη της “εκκλησίας” -συμπεριλαμβανομένου του ιδρυτή και ηγέτη, πάστορα Ἔντιρ Μακέντο -, που αφορούσαν απάτη και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, σύμφωνα με αναφορά του εισαγγελέα του Σάο Πάολο. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι δωρεές των πιστών χρησιμοποιούνταν για την αγορά κοσμημάτων, ακινήτων και αυτοκινήτων. “Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία ότι χρησιμοποιούσαν τα χρήματα από τις δωρεές για προσωπικά συμφέροντα” είπε ο εισαγγελέας. Ο “επίσκοπος” Μακέντο τύπωσε ένα φυλλάδιο και το μοίρασε στους πιστούς της τεράστιας “εκκλησίας” χωρητικότητας 11.000 ατόμων στο Ρίο ντε Τζανέιρο, με τίτλο “ο διωγμός μας δίνει εμπειρίες”. Η είδηση κυριάρχησε σε όλα τα πρωτοσέλιδα της Βραζιλίας, ενώ μία εφημερίδα του Ρίο είχε ως τίτλο της: “Είναι αμαρτία να κλέβεις»” Το τζετ του επισκόπου, αξίας $ 45 εκατ., έχει γίνει το πιο ορατό σύμβολο του σκανδάλου. Η “εκκλησία” διδάσκει το θεσμό της δεκάτης και τηρεί την αρχή “θεολογία της ευημερίας”, σύμφωνα με την οποία, εάν έχεις πίστη και είσαι αφιερωμένος στην “εκκλησία”, θα ανταμειφθείς με υλική ευημερία. Κατά τη διάρκεια, του περσινού καρναβαλιού του Ρίο, μία γνωστή ομάδα samba είχε φτιάξει μία πινακίδα που έγραφε: “Ο Ιησούς είναι ο δρόμος και ο “επίσκοπος” Macedo ο σταθμός διοδίων”»!
       Όσον αφορά τα δόγματα της «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» είναι τα ίδια με τα δόγματα των συντηρητικών Πεντηκοστιανών ομάδων. Δείτε τα κυριότερα από αυτά:
1. Το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, που ενδυναμώνει τους πιστούς ως προς τις υπηρεσίες και τους προικίζει με υπερφυσικά χαρίσματα.
2. Τα αξιώματα των αποστόλων, προφητών, ευαγγελιστών, ποιμένων και διδασκάλων που αποκτώνται υπερφυώς.
3. Οι δύο διαθήκες που ο Ιησούς Χριστός καθόρισε ως τήρηση υπακοής: το βάπτισμα (βύθιση του πιστού στο νερό) και η ευχαριστία (ο Μυστικός Δείπνος του Κυρίου), η συμβολική λήψη του σώματος και του αίματος του Ιησού, εις ανάμνηση της θυσίας Του και με την προσδοκία της επιστροφής Του.
4. Η υπερφυής θεραπεία, όπως περιγράφεται στη Αγία Γραφή.
5. Οι άνθρωποι μπορούν να θεωθούν (άγιοι γίνεσθε) κατά τη διάρκεια της ζωής τους.
6. Η «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» θεωρεί επίσης ότι «σκληρή δουλειά, επιμονή και πίστη στο Θεό» παράγουν κέρδη στους ανθρώπους και ότι το ένα δέκατο των αναμενόμενων κερδών θα πρέπει να δοθεί στην Εκκλησία. Γνωστό δόγμα εξ άλλου αποτελεί «η θεολογία της ευημερίας», που επιχειρείται να στηριχθεί στον 22ο Ψαλμό «Κύριος ποιμαίνει με και ουδέν με υστερήσει». Σ’ αυτή τη βάση η «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» υπόσχεται: Γαλήνη, θεραπεία, προστασία, ευημερία και την εύνοια του Θεού.
      Η «Παγκόσμια Εκκλησία της Βασιλείας του Θεού», είναι, όπως προαναφέραμε, εγκαταστημένη και στη χώρα μας, ως «Κέντρο Βοήθειας ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Ελλάδας». Ευρίσκεται στην οδό Γούναρη 19A, στον Πειραιά. Μεταξύ των δραστηριοτήτων της (Οκτώβριος 2013) περιλαμβάνεται και η διανομή πολυτελούς φυλλαδίου με τον τίτλο «Οικογενειακή Συγκέντρωση στο πόδι του Σταυρού», εξαγγέλλοντας συγκέντρωση για «συμπροσευχή» στις 20/10/2013, 6 μ.μ.
        Κατόπιν αυτών καλούμε τους ορθοδόξους πιστούς της μητροπολιτικής περιφερείας μας να μην έχουν καμιά σχέση με το εν λόγω «κέντρο», το οποίο, όπως φαίνεται, λειτουργεί ως «τοπική εκκλησία» της «Παγκόσμιας Εκκλησίας της Βασιλείας του Θεού». Ανήκει, στον ευρύτερο προτεσταντικό χώρο και συγκεκριμένα στις ομάδες των Πεντηκοστιανών, οι οποίες είναι απόλυτα ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
        Επισημαίνουμε πως η Βασιλεία του Θεού, για μας τους Ορθοδόξους, είναι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, μέσα στην Οποία, καταξιώνεται, αγιάζεται, σώζεται και θεώνεται κατά χάριν, ο άνθρωπος και όχι οι ψευδοεκκλησίες, οι οποίες, όπως φάνηκε από την ανωτέρω έρευνα, έχουν συχνά ιδιοτελείς σκοπούς και καταστρεπτικές συνέπειες για τους οπαδούς τους και το χειρότερο: τους αποστερούν τη σωτηρία και τους οδηγούν στην απώλεια και τον αιώνιο θάνατο!
Εκ του Γραφείου Αιρέσεων
Ο Υπεύθυνος
Αρχ. Παύλος Δημητρακόπουλος

Ο Γραμματέας

Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος